Cookies
Wij gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om een betere gebruikerservaring te bieden, ons websiteverkeer en onze prestaties te analyseren en voor marketing- en sociale mediadoeleinden (het weergeven van gepersonaliseerde advertenties).
Je kunt je toestemming altijd wijzigen of intrekken op de pagina met ons cookiebeleid.
Vind hieronder het antwoord op veel van jouw vragen, of neem contact op met ons voor meer informatie.
Spoedvragen Account Kaart maken Bestellen Prijzen Verzending Enveloppen Overig Contact
Mijn kindje is geboren, wat moet ik doen?
Wanneer je de set geboortekaartjes snel wilt bestellen, kun je het invoeren van de geboortegegevens het beste zelf doen. Onze tip is om vooraf een drukproef van het ontwerp te bestellen en de laatste versie van het kaartje in je eigen account op te slaan. Als jullie kindje is geboren kun je gemakkelijk de gegevens wijzigen op het kaartje en meteen de kaarten bestellen!
Heb je hulp nodig met het invoeren van de geboortegegevens in de kaart? Wij helpen je graag! Mail of bel ons dat je kindje is geboren, vermeld om welk kaartje het gaat en welke geboortegegevens wij in de kaart mogen zetten. Wij passen het kaartje in jouw account aan en zullen je hierover berichten wanneer de aangepaste klaar staat om te controleren en te bestellen. Tip: Zet in het onderwerp van je e-mail URGENT KINDJE GEBOREN! En vermeld in je e-mail het telefoonnummer waarop je te bereiken bent, zodat we bij eventuele vragen direct contact met je op kunnen nemen.
Ik zie een fout in mijn bestelling. Wat kan ik doen?
Wat vervelend dat je een fout in je bestelling hebt ontdekt. Ons systeem is volledig geautomatiseerd en na het plaatsen van je bestelling gaat je order (vrijwel) direct in productie en kunnen we deze niet meer aanpassen. Desondanks raden we je wel aan om ons binnen kantoortijden (ma t/m vrij van 09.00 tot 17.00 uur) te bellen op 0572 – 354724 of mail bij geen gehoor naar info@blijkaartje.nl onder vermelding van URGENT FOUT IN DE BESTELLING. Mocht je order nog niet in productie zijn, dan kunnen we samen kijken naar een oplossing. In het weekend zijn wij niet aanwezig en kunnen wij de order helaas niet aanpassen..
Ik heb een klacht over de geleverde producten. Wat moet ik doen?
Wij verwerken jouw bestelling met de grootste zorg. Maar mocht er onverhoopt toch wat mis zijn met je bestelling, verzoeken wij jou om dit zo snel mogelijk via info@blijkaartje.nl, onder vermelding van SPOED KLACHT, aan ons te melden. Stuur bij voorkeur duidelijke foto's van de klacht mee voor een snelle afhandeling. Zo kunnen wij, indien nodig, direct handelen en de geleverde producten vervangen. Wij streven er in ieder geval naar om jouw klacht binnen 1 werkdag in behandeling te nemen.
Let op: Kies je ervoor om de geleverde producten in gebruik te nemen en/of te versturen? Dan ga je akkoord met de staat van de geleverde producten en neem je automatisch afstand van een schadevergoeding in welke vorm dan ook.
Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat nu?
Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland en bpost in België. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten middels een e-mail naar info@blijkaartje.nl of bel ons even op telefoonnummer 0572-354724. Wij gaan dan z.s.m. achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.
Een account aanmaken, hoe doe je dat?
Rechtsboven op elke pagina van onze site (of links onderin op een mobiel) staat het poppetje symbool voor account. Hier kun je je aanmelden. Dit is heel eenvoudig. Ga naar 'mijn account' en klik daarna op 'nog geen account?' Hier vul je je gegevens, het e-mailadres en een wachtwoord in. Na jouw registratie ontvang je een e-mail ter bevestiging. Je kunt daarna meteen de leukste kaartjes maken en opslaan in jouw account.
Hoe sla ik mijn kaart op?
Als je bezig bent met het bewerken van je kaartje in onze editor kun je kiezen voor 'opslaan'. Ben je nog niet ingelogd, dan moet je hierbij inloggen. Je kaartje wordt nu opgeslagen in je eigen collectie. Dit kun je terugvinden onder het poppetje in de menubalk rechts bovenaan. Elke keer dat je een aanpassing maakt, kun je kiezen om het op te slaan onder een nieuwe naam (je oude versie wordt dan ook bewaard) of het huidige ontwerp te overschrijven.
Ik ben mijn wachtwoord kwijt, hoe kom ik aan een nieuw wachtwoord?
Ben je je wachtwoord kwijt? Geen probleem! Klik op het poppetje symbool voor account, klik vervolgens op 'wachtwoord vergeten'. Als je hier jouw e-mailadres invult, ontvang je direct een nieuw wachtwoord
Hoe lang blijft mijn kaart ontwerp staan?
Je kaartje blijft altijd in je account staan. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontworpen en opgeslagen kaarten worden dan verwijderd.
Kan ik mijn account opheffen of wijzigen?
Nadat je bent ingelogd op Blijkaartje.nl kun je bij je persoonlijke gegevens zelf onderdelen wijzigen. Wil je je account opheffen, mail dan even naar info@blijkaartje.nl. Is je account eenmaal opgeheven, dan kun je opgeslagen ontwerpen en/of uploads nooit meer opvragen of gebruiken.
Hoe gaan jullie om met mijn persoonlijke gegevens?
In het kader van onze dienstverlening (het opmaken, drukken en versturen van onze producten), verwerken wij persoonlijke gegevens. Blijkaartje gaat heel zorgvuldig met deze gegevens om en verstrekt deze niet aan derden. Financiële gegevens die je opgeeft tijdens het betalen lopen altijd via beveiligde pagina's en worden slechts eenmalig gebruikt voor het verwerken van je bestelling. Wil je meer weten? Lees dan ons privacybeleid.
Hoe kan ik een kaart zelf bewerken?
Via de online kaartenmaker kun je een kaart uit onze collectie kiezen en deze zelf bewerken. Een andere optie is om vanuit een blanco basis jouw kaart helemaal zelf te ontwerpen. Hiervoor kun je één of meer van onze afbeeldingen kiezen of jouw eigen afbeeldingen uploaden. Deze kaarten kun je eenvoudig opslaan in je account en op een later moment verder bewerken tot deze helemaal naar wens is.
Gratis een kaart laten opmaken door Blijkaartje, hoe werkt dat?
Heb je een kaart gevonden en wil je liever niet zelf aan de slag, dan kunnen wij je natuurlijk altijd helpen. Wanneer je een kaart hebt gekozen uit onze collectie, kun je mailen naar info@blijkaartje.nl en jouw wensen qua tekst en opmaak aan ons doorgeven. Wij werken vervolgens gratis en vrijblijvend enkele voorbeelden voor je uit. Natuurlijk heb je daarna ook nog de mogelijkheid om de kaart aan te (laten) passen. Het aanpassen van kaarten is een service van Blijkaartje, echter zijn wij niet verantwoordelijk voor type- en/of spelfouten in de aangeleverde tekst
Ik ben zelf gestart met bewerken, maar kunnen jullie mij toch helpen?
Heb je een kaart bewerkt en opgeslagen, maar ben je nog niet helemaal tevreden? Kom je niet helemaal uit de opmaak of twijfel je of de teksten mooi staan? Wil je een aanpassing door ons laten uitvoeren, zoals bijvoorbeeld het toevoegen van een element, het aanpassen van de kleur of het verschuiven van onderdelen in de opmaak. Wij helpen je graag! Mail, chat of bel ons om welk kaartje het gaat en wat precies je wensen zijn. Wij kunnen je adviseren of indien gewenst enkele nieuwe voorbeelden uitwerken, welke we opslaan in jouw account. Zo kun je de voorbeelden gemakkelijk bekijken, met elkaar vergelijken, eventueel zelf aanpassen en bestellen. Wil je na het bekijken toch nog graag een aanpassing door ons laten uitwerken. Geen probleem! Wij helpen je graag.
Kan ik een nieuwe kaart door jullie laten maken?
Als je geen kaart uit onze collectie wilt, dan kunnen we ook een volledig nieuw ontwerp voor jullie maken. Voor meer informatie over het laten ontwerpen van exclusieve kaarten neem je het beste even contact met ons op. Vervolgens spreken wij dan al jullie wensen en onze ideeën met je door en je ontvangt zo snel mogelijk enkele voorbeelden. Wij zijn telefonisch te bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur via telefoonnummer 0572-354724. Je kunt ons natuurlijk ook mailen: info@blijkaartje.nl
Kan ik ook andere lettertypes kiezen?
Je kunt een keuze maken uit alle lettertypes die op de site aangeboden worden. Je vindt deze in onze editor onder 'lettertype kiezen' bij 'tekst'.
Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?
Een kleur op een beeldscherm kan er iets anders uitzien dan de gedrukte kleur. Dit komt doordat elk beeldscherm anders is ingesteld. Dat is ook één van de redenen waarom we adviseren om voorafgaand aan een grote oplage eerst een drukproef te bestellen. Zo weet je precies hoe het kaartje er in het echt uit komt te zien. Heb je een vraag over een kleur, het aanbod van het kleurenpallet of ben je op zoek naar een specifieke kleur? Laat het dan gerust weten. Dan kijken we of het mogelijk is om deze toe te voegen of kijken we naar een passend alternatief.
Hoe kan ik mijn eigen foto uploaden?
Je kunt eigen afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘afbeeldingen en versieringen’ in de ontwerptool. Je foto verschijnt dan in de kaart waar je het kunt roteren, groter of kleiner kunt maken, verplaatsen en naar voren of naar achteren kunt plaatsen. Wil je je foto laten bewerken (d.w.z. het bijsnijden van de foto, lichter/donkerder maken, zwart/wit maken, of sepia maken) berekenen we € 22,50 foto bewerkingskosten
Ik twijfel over de kwaliteit van mijn eigen foto
Zorg dat de foto scherp en helder is en in een hoge kwaliteit wordt aangeleverd, 300 dpi en in RGB kleuren voor het mooiste resultaat. Twijfel je over de kwaliteit van de foto? Mail de foto dan naar info@blijkaartje.nl dan kunnen we deze voor jou controleren en je adviseren.
Ik heb zelf een leuke afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?
Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel 'afbeelding en versieringen’ in de ontwerp-tool en deze plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Blijkaartje is niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt, waar derden de rechten van bezitten. Dat risico is dan voor jou (‘de gebruiker’) zelf. De afbeeldingen in onze galerij zijn allemaal vrij te gebruiken.
Ik wil een ander kaartje in dezelfde stijl, kan dat?
Heb je een leuk kaartje gevonden en wil je in dezelfde stijl een bijpassend kaartje maken? Voor verschillende soorten kaartjes hebben we al een lijn in dezelfde stijl ontworpen. Zo staan bij de pagina ‘kraamborrelkaartjes’, kaartjes in dezelfde stijl als het geboortekaartje. En bij de pagina ‘bedankkaartjes’, kaartjes in dezelfde stijl als de trouwkaart. Is een ander ontwerp favoriet en staat deze niet bij de voorbeelden? Mail ons dan even, dan maken wij een bijpassend kaartje voor je op!
Ik ben een Belgische klant en wil graag een kaart in formaat 'Belgisch vierkant'
Wij kunnen het kaartontwerp gratis voor je omzetten naar Belgisch vierkant. Stuur ons een mailtje hierover en wij zetten dit omgezette kaartje klaar in je account.
Hoe kan ik inlegkaartjes bestellen?
Heb je een leuk kaartje gevonden en wil je in dezelfde stijl een bijpassend inlegkaartje maken? Het meest gekozen formaatje is 8 x 8 cm. Let bij het opmaken van dit kleine formaatje wel extra goed op de leesbaarheid van de tekst! Liever dat Blijkaartje een bijpassend inleg kaartje maakt? Mail ons dan even, dan maken wij een bijpassend kaartje voor je op!
Tot hoe laat kan ik mijn kaartjes bestellen?
Bestellingen die op werkdagen en op reguliere zondagen voor 18:00 uur bij ons binnen zijn, worden dezelfde dag nog verwerkt. Belangrijk om te weten: na het bestellen gaat de order vrijwel direct in productie. Controleer dus voorafgaand aan de bestelling of er geen foutjes in de kaart zitten.
Alle actuele informatie over de bezorging en levertijden van je bestelling kun je vinden op de informatiepagina over bezorging.
Kan ik verschillende kaarten bestellen in één bestelling?
Ja, dat kan! Als je meerdere drukproefjes wilt bestellen, of je hebt bijvoorbeeld verschillende kaarten waarvan je er een aantal wilt bestellen. Dan kun je in de winkelwagen op 'verder winkelen' klikken en een nieuwe kaart aan je winkelwagentje toevoegen. Bij zo'n bestelling betaal je dan ook maar 1 keer verzendkosten, dus dat scheelt weer!
Uit welke papiersoorten kan ik kiezen?
Je kunt je meeste kaartjes laten drukken op verschillende papiersoorten. Elk soort heeft zijn eigen uitstraling. Wil je meer weten? Bekijk dan onze pagina over papiersoorten.
Wat is de minimumhoeveelheid per bestelling?
Een drukproef van je ontwerp kun je vanaf 1 stuk bestellen. Voor je set kaarten is het minimum aantal 5 stuks. Bestel je meerdere kaartontwerpen in 1 order, bijvoorbeeld voor de daggasten een andere kaart dan voor de avondgasten, dan geldt per kaartontwerp het minimale aantal. Losse enveloppen kan je vanaf 1 stuk bestellen.
Wil je graag één kaartje bestellen, kies dan voor 'proefdruk bestellen'. Op deze manier bestel je 1 losse kaart en betaal je dus ook de losse kaartprijs.
Hoe bestel ik de definitieve set kaarten?
Is je ontwerp helemaal naar wens? Dan kun je de definitieve set gaan bestellen. In het bestelproces kies je voor 'pakket ontvangen', onderaan deze pagina kun je het aantal voor de definitieve set invoeren.
Ik woon niet in Nederland. Kan ik dan ook bij Blijkaartje bestellen?
Ja, dat kan uiteraard. De actuele verzendkosten kun je vinden op onze prijzen pagina: Prijzen
Ik heb al besteld en zie nog een fout. Wat kan ik doen?
Dat kan natuurlijk gebeuren. Echter gaat na het bestellen de order vrijwel direct in productie. We raden je aan ons altijd direct te bellen op 0572-354724. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 – 17.00 uur. Of te mailen naar info@blijkaartje.nl onder vermelding URGENT FOUT IN DE BESTELLING. Dan kunnen we samen kijken naar een oplossing. Daarom is onze tip altijd om vooraf een drukproef te bestellen voordat je een grote order plaatst
Ik heb al besteld, maar ik wil een ander papiersoort
Wat jammer dat je de verkeerde papiersoort hebt besteld. Ons systeem is volledig geautomatiseerd en na het plaatsen van je bestelling gaat je order vrijwel direct in productie. Desondanks raden we je wel aan om ons direct te bellen op 0572 – 354724 of mail bij geen gehoor naar info@blijkaartje.nl onder vermelding van URGENT FOUT IN DE BESTELLING. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je de kaartjes opnieuw kunt bestellen op het juiste papiersoort. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar.
Ik heb al besteld, maar kan ik het aantal kaarten nog aanpassen?
Wat vervelend dat je een fout in je bestelling hebt ontdekt. Ons systeem is volledig geautomatiseerd en na het plaatsen van je bestelling gaat je order vrijwel direct in productie. Desondanks raden we je wel aan om ons direct te bellen op 0572 – 354724 of mail bij geen gehoor naar info@blijkaartje.nl onder vermelding van URGENT FOUT IN DE BESTELLING. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je de kaartjes opnieuw kunt bestellen op het juiste papiersoort. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar.
Hoe weet ik dat mijn bestelling goed is aangekomen bij jullie?
Je krijgt op het scherm een bevestiging van de bestelling nadat de kaart(jes) zijn betaald. Op het ingevulde e-mailadres stuurt Blijkaartje je ook de bevestiging per e-mail. Wij adviseren om deze orderbevestiging ook te controleren en te bewaren. Als er vragen zijn over de bestelling kan Blijkaartje jullie order aan de hand van het ordernummer traceren.
Hoeveel kost mijn kaartje?
De prijs van je kaartje hangt af van het formaat dat je bestelt, de grootte van het kaartje, het papiersoort dat je kiest en het aantal kaartjes dat je bestelt. Wij hanteren een staffelkorting voor bestellingen. Op de productpagina van elk kaartje staat de prijs en staffel van de betreffende kaart. Wil je meer weten over de kosten van een kaart bekijk dan eens onze prijzenpagina.
Wat kost een drukproef?
Verrassing! De eerste drukproef kun je voor een gereduceerd tarief bestellen, namelijk voor maar € 1,00. (Kies je voor ronde hoeken dan is de eerste drukproef €1,25). Gaat je voorkeur uit naar een kaartje waarvoor een bijzondere druktechniek nodig is (zoals foliebedrukking, karftpapier, hout of dik karton), dan betaal je € 2,50 voor je eerste drukproef. Met deze drukproef kun je het papier en de kwaliteit van het drukwerk thuis goed beoordelen. Meer over de drukproef
Kan ik korting krijgen of hebben jullie een kortingscode die ik kan invoeren?
Bij ons ontvang je staffelkorting. Hoe meer kaarten je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. We werken met de volgende staffels 5 -9 kaartjes, 10 tot 49 kaartjes, 50 tot 99 kaartjes, 100-199 kaartjes en meer dan 200 kaartjes. Wanneer er een kortingscode actief is zullen we je daar op onze social media kanalen over informeren. Volg jij ons nog niet en wil je graag op de hoogte blijven van de laatste acties en leuke kortingen? Voeg ons dan zeker toe aan je lijst via @blijkaartje op Instagram en Facebook! Bekijk ook onze actiepagina om te zien welke acties er op dit moment lopen.
Op welke manieren kan ik betalen?
Je kunt online betalen met iDeal, Credit Card en MisterCash. Deze manieren van betalen zijn kosteloos. Je betaalt alleen voor je bestelling. Kies je voor Klarna achteraf betalen, dan betaal je €1,95 voor de transactie. Voor een succesvolle afhandeling van je betaling volg je de instructies op het scherm. Nadat de betaling is afgerond ontvang je direct een e-mail met de bevestiging dat je betaling is gelukt en dat je bestelling in behandeling wordt genomen.
Klarna achteraf betalen
Je kan bij ons kiezen voor ‘klarna achteraf betalen’. Wanneer je hiervoor kiest word je automatisch doorgestuurd naar de website of app van Klarna. Daar kan je een account aanmaken. De betaling doe je vervolgens aan Klarna. Let op, betaal niet rechtstreeks aan Blijkaartje.
Wat moet ik doen als betalen niet lukt?
Je kunt de status van je betaling terugvinden in je account onder bestelgeschiedenis. Klik hiervoor op het ordernummer. Zie je hier de melding "wacht op betaling" staan, dan is er waarschijnlijk iets misgegaan. Om de betaling nogmaals uit te voeren klik je op "betalen". Je wordt dan teruggeleid naar de betaalpagina en je kunt hier eventueel ook een andere betaalmethode kiezen. Mocht je toch nog problemen ondervinden in het betaalproces, neem dan contact op met ons op.
Zijn de kosten inclusief btw en kan het op factuur?
Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Als de order is voldaan, kun je via je eigen account naar ‘Bestellingen’ en vervolgens een PDF van de factuur maken. Deze staat op naam van degene door wie de bestelling is gedaan.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn afhankelijk van het afleveradres (Nederland/buiten Nederland) en de waarde van jouw bestelling. De actuele verzendkosten kun je vinden op onze prijzen pagina: Prijzen
kan ik mijn pakket volgen?
Je ontvangt automatisch een Track&Trace-code om de levering van het pakket te volgen.
Kan mijn pakketje gestuurd worden naar een postbus nummer?
Helaas weigert DHL postbus zendingen. We kunnen helaas nog niet regelen dat er geen postbusnummers ingevoerd kunnen worden. Wanneer er een postbusnummer ingevuld is, wordt deze vaak weer retour gestuurd naar het hoofdkantoor van Sparkles in Zeist.
Kan ik mijn kaartjes door Blijkaartje laten versturen?
Meestal kan dit wel! Blijkaartje heeft een speciale service voor het direct verzenden van kaartjes naar de ontvangers. Kies bij het bestellen voor 'directe verzending' en voeg de adressen toe. Wij regelen de rest! Wil je meer informatie over onze rechtstreekse verzendservice? Lees dan hier verder.
Kan ik een deel van de bestelling naar mijn eigen adres verzenden en de rest direct verzenden?
Ja, dat kan in de meeste gevallen! Het beste is door twee aparte bestellingen te plaatsen. Voor de directe verzending is het proces als volgt: in het bestel proces kun je kiezen voor “direct verzenden”. Er verschijnt een geadresseerden-pagina. Hier wordt 1 kaart per adres naar verzonden en kun je de adressen invoeren voor de directe verzending. Voor de overige kaarten die je op je eigen adres wilt ontvangen kun je de order apart plaatsen door in het bestel proces te kiezen voor ‘thuis ontvangen’.
Wat doet de bezorger met m'n pakket als ik niet thuis ben?
Bezorging wordt door PostNL of DHL gedaan. Bij afwezigheid leveren ze het pakket bij de buren af, óf ze doen de volgende dag een nieuwe afleverpoging. Lukt de tweede afleverpoging ook niet, dan is de kans groot dat het pakket bij een afhaallocatie wordt afgeleverd. Dit kun je via de traceercode zien. Heb je geen traceercode of is het pakket kwijt, bel ons dan gerust, dan gaan wij er achteraan. Na de eerste mislukte afleverpoging is het mogelijk om via de traceercode meteen te kiezen voor aflevering bij een afhaallocatie. Je bent dan wel afhankelijk van de openingstijden van deze locatie. Voor klanten in Nederland kan PostNL en DHL een datum en tijdvak van levering geven, voor klanten in België geven ze alleen een afleverdatum.
Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu?
Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland en bpost in België. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten middels een e-mail naar info@blijkaartje.nl of bel ons even op telefoonnummer 0572-354724. Wij gaan dan z.s.m. achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt. Meer informatie over de levertijden en bezorging vind je op onze informatiepagina over bezorgen
Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor?
Ben je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor drukproeven net wat anders dan in Nederland. Drukproeven en bestellingen die middels brievenbuspost worden verstuurd, worden in België binnen 7 dagen geleverd. Wanneer je de bestelling vóór 18.00 uur plaatst, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL of DHL geven. In België wordt dit overgedragen aan bpost die de bestelling binnen 7 dagen bij je aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op. Bestellingen die middels pakketpost worden verstuurd, worden doorgaans de volgende werkdag geleverd. Let op dat er in België op zaterdag niet altijd post wordt bezorgd.
Wanneer worden mijn kaartjes bezorgd?
Voor al onze pakketbestellingen met standaarddrukwerk geldt: elke werkdag en reguliere zondagen vóór 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en verzonden met PostNL of DHL. Normaal gesproken wordt op de eerstvolgende leverdag je bestelling bezorgd. Rondom feestdagen, bijzondere dagen en i.v.m. corona kan het zijn dat de levering vertraagd is. Actuele informatie over de levertijden en bezorging vind je op onze informatiepagina over bezorgen. Tijdens het bestellen heb je de mogelijkheid zelf de verzenddatum van je bestelling te kiezen. Drukproeven gaan per reguliere post en worden dus door de postbezorger bij je bezorgd. Alle drukproeven die op werkdagen voor 18.00 uur besteld zijn, worden dezelfde dag nog gedrukt en verzonden.
Voor bestellingen met foliedruk gelden andere voorwaarden. Deze kun je bekijken op onze speciale informatiepagina over foliedruk. Ga naar de informatie pagina over foliedruk kaarten.
Zijn er afwijkende levertijden rondom de feestdagen?
Rondom de feestdagen kan het zijn dat er afwijkende openingstijden en levertijden zijn. Bekijk de actuele openingstijden en levertijden hier. Alle actuele informatie over de levertijden en bezorging vind je op onze informatiepagina over bezorgen
Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?
Dat kan! De enveloppen kun je makkelijk vooraf bestellen. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven.
Welke enveloppen zitten er bij de kaartjes?
Je kunt voor de enveloppen kiezen uit meer dan 30 verschillende kleuren. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk!
Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?
Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt deze bij PostNL kopen.
Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje?
Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL. Hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten, dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor de meeste van onze kaartjes is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop. Dubbele kaarten met de maat 15 x 15 cm of groter kun je meestal het beste frankeren met 2 zegels.
Kan ik de sluitzegels vooraf bestellen?
Jazeker, je kunt hier vooraf sluitzegels bestellen!
Hoe groot zijn de sluitzegels?
Onze sluitzegels hebben een doorsnede van 35 millimeter (of 44 mm met foliedruk) en passen daardoor heel goed bij je envelop.
Kan ik een geboorteversiering bestellen van mijn geboortekaartje?
Ja dat kan. Wanneer je de eindbestelling gaat doen voor je geboortekaartjes, zie je tijdens het bestelproces automatisch dat je een raambord, raamsticker of geboortebord kunt toevoegen aan je bestelling. Je kunt de geboorteversiering nog aanpassen, mocht je dat nodig vinden. Op de pagina voor onze geboorteversieringen vind je meer informatie hierover.
Kan ik een geboorteversiering bestellen, zonder dat ik geboortekaartjes bij jullie bestel?
Ja dat kan! Wij hebben een aantal ontwerpen voor je gemaakt welke je kunt personaliseren en kunt bestellen, ook wanneer je geen geboortekaartjes bij ons bestelt. Zie je een leuk ontwerp van een kaartje en wil je daar een geboorteversiering van maar geen kaartje? Mail ons dan op info@blijkaartje.nl en we zetten het klaar in je account.
Kan ik een geboorteversiering vooraf bestellen?
Ja hoor, dat kan zeker. Wij hebben een aantal ontwerpen voor je gemaakt, deze kun je personaliseren en bestellen. Wil je graag van jouw geboortekaartje, alvast een raambord, geboortebord of raamsticker bestellen? Mail ons dan op info@blijkaartje.nl en wij zorgen dat het product in je account wordt gezet.
Wat is de levertijd van jullie geboorteversieringen?
De levertijd van de geboorteversieringen is 3 à 5 werkdagen, dit verschilt per product wat je besteld.
Van welk materiaal zijn jullie geboorteversieringen gemaakt?
De geboorteborden zijn gemaakt van 5 mm dik forex materiaal, dit is stevig en weersbestendig. De raamborden worden gedrukt op kanaalplaat, met een dikte van 3,5 mm en is ook weersbestending. De raamstickers worden gemaakt van transparant vinyl.
Welke formaten zijn er beschikbaar?
De raamborden zijn in enkele en dubbele variant beschikbaar, in de volgende formaten: 40x60 | 60x40 | 50x50
De raamstickers zijn te verkrijgen in de volgende formaten: Vierkant 40x40 | 50x50 | 60x60 Rechthoek 40x60 | 60x40 Rond 40x40 | 60x60 | 80x80 | 100x100
En de geboorteborden kun je bestellen in de formaten: 70x70 | 40x60 | 60x40 en in verschillende vormen.
Hoe bevestig ik de geboorteversieringen op het raam?
Het dubbele raambord heeft dubbelzijdig tape aan de flappen en plak je hiermee makkelijk op het raam. Bij een enkel raambord wordt er dubbelzijdig tape meegeleverd welke je zelf op het bord kunt plakken. Bestel je een raamsticker, zorg er dan voor dat de ondergrond goed schoon en vochtig is, besproei eventueel met glassex. Verwijder het papieren schutvel en plak vervolgens de raamsticker aan de binnenzijde van het raam. Strijk de raamsticker van onder naar boven glad en zorg ervoor dat er geen luchtbellen achterblijven.
Kan het logo van Blijkaartje verwijderd worden?
Op elke kaart van onze collectie wordt automatisch ons logo op de achterzijde gedrukt. Staat het logo in de weg of wil je liever de kaart laten drukken zonder logo? Neem dan gerust contact met ons op zodat wij deze kunnen verplaatsen of verwijderen. Met uitzondering van de Jollein geboortekaartjes collectie. Voor het verplaatsen worden geen kosten in rekening gebracht. Wil je het logo verwijderen dan berekenen wij € 14,95. Belangrijk om te weten is dat wij alleen het logo voorafgaand aan een bestelling kunnen verplaatsen of verwijderen, omdat de order direct na het bestellen in productie gaat. LET OP: Het kaartje waar het logo van verwijderd moet worden, mag dus nog niet in het winkelmandje staan! Pas nadat het logo is verwijderd van de kaart en je dit hebt gecontroleerd, kun je de kaart bestellen en in het winkelmandje plaatsen.
Kan ik het kaartje ook in een hoge resolutie bestand (PDF) ontvangen?
Ja dat kan! Wanneer je meer dan 30 kaarten hebt besteld, kun je een PDF bij ons bestellen voor € 14,95. We sturen je dan per mail alle zijden van jouw kaart in hoge resolutie. Je ontvangt vervolgens een betaalverzoek per mail. Ook hebben we regelmatig een actie waarbij je de PDF van de kaart gratis ontvangt. Wanneer je hier meer informatie over wilt, mail dan gerust naar info@blijkaartje.nl.
Wat zijn de openingstijden rondom de feestdagen?
Rondom de feestdagen kan het zijn dat we afwijkende openingstijden hebben. Bekijk de actuele openingstijden hier.
Hoe kan ik een factuur downloaden?
Wanneer je de bestelling van de kaarten direct hebt betaald met ideal komt de factuur vrij in je account zodra de kaarten bij onze drukkerij verzonden worden. Dit is dus niet direct bij het afrekenen maar pas wanneer de kaarten verzonden zijn
Wat is het privacy policy?
In het kader van onze dienstverlening (het opmaken, drukken en versturen van onze producten), verwerken wij persoonlijke gegevens. Blijkaartje gaat heel zorgvuldig met deze gegevens om en verstrekt deze niet aan derden. Financiële gegevens die je opgeeft tijdens het betalen lopen altijd via beveiligde pagina's en worden slechts eenmalig gebruikt voor het verwerken van je bestelling. Wil je meer weten? Lees dan ons privacybeleid.
Vindt Blijkaartje duurzaamheid belangrijk?
Ja! Daarom worden al onze kaarten gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we op afroep precies datgene produceren wat de klant via onze website bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.
Ik heb een klacht, waar kan ik hiermee terecht?
Wij verwerken jouw bestelling met de grootste zorg. Maar mocht er onverhoopt toch wat mis zijn met je bestelling, verzoeken wij jou om dit zo snel mogelijk via info@blijkaartje.nl, onder vermelding van SPOED KLACHT, aan ons te melden. Stuur bij voorkeur direct duidelijke foto's van de klacht mee voor een snelle afhandeling. Zo kunnen wij, indien nodig, direct handelen en de geleverde producten vervangen. Wij streven er in ieder geval naar om jouw klacht binnen 1 werkdag in behandeling te nemen.
Let op: Kies je ervoor om de geleverde producten in gebruik te nemen en/of te versturen? Dan ga je akkoord met de staat van de geleverde producten en neem je automatisch afstand van een schadevergoeding in welke vorm dan ook.
Kan ik mijn bestelling retour sturen?
Sommige artikelen kun je niet retourneren, omdat de producten overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast. Daaronder verstaan we o.a. gepersonaliseerde kaarten en producten zoals behangcirkels, muurcirkels en posters. Voor niet gepersonaliseerde kaarten en producten heb je het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van reden, een artikel retour te sturen (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en beoordelen zoals je ook in een winkel doet. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop het artikel in je bezit is.
Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door het geven van een retouropdracht via een van onze medewerkers via telefoon of e-mail. Je ontvangt van onze klantenservice een antwoordnummer waarnaar je het pakketje kosteloos kunt terug sturen. Voeg aan het pakketje een brief toe met daarom het ordernummer (begint met BK), jouw naam en email adres waarop jouw account staat geregistreerd. Wij streven er naar om het geretourneerde artikel binnen 2 werkdagen na ontvangst te verwerken. Je kunt het artikel alleen terugsturen als het artikel compleet is en in de (voor zover redelijkerwijs mogelijk) originele staat en verpakking. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.
Staat jouw vraag er niet tussen? Heb je een speciaal verzoek?
Neem dan contact op met één van onze medewerkers. We helpen je graag!
Deze kaart is nu toegevoegd aan je eigen collectie.
Deze kaart is nu verwijderd uit je eigen collectie.
Er is een herstel e-mail verstuurd naar het volgende e-mailadres: